ΚΟΡΔΟΝΙ ΓΙΑ ΛΑΣΕ

Και ναι φίλες μου το Πάσχα πέρασε και αυτό.Εχω την εντύπωση πως πέρασε σαν να ήταν δευτερολεπτο,πως τελειώσε πολύ γρήγορα που ούτε το κατάλαβα.Τρέχουμε όλοι σαν τους τρελούς και ο χρόνος περνά και δεν καταλαβαίνουμε το πώς.Περνά ο χρόνος και το μόνο που μένει είναι χειροτεχνήματα-κεντήματα και ότι άλλο φτιάχνουν τα χέρια μας.Ετσι λοιπόν αποφάσισα να σας πώ πως φτιάχνονται τα λασέ και το κορδόνι για την δημιουργία τους.Συγχωρήστε μου την προσπάθεια και ελπίζω να σας βοηθήσουν οι οδηγίες μου.
Πρώτο βήμα για να φτιάξουμε ένα λασέ είναι το φτιάξουμε το κορδόνι.Το κορδόνι φτιάχνεται με κλωστή Νο 30 ή Νο 40 διαφορετικά γίνεται πολύ χονδρό και δεν είναι ωραίο.Το φτιάχνεται σε ότι χρώμα θέλετε. Τα βήματα ειναι τα εξής:
1.Ξεκινάμε κάνοντας την αρχική θηλιά
2.Κάνουμε τρείς αλυσίδες
3.Κάνουμε τρία άριχτα γαιτανάκια πάνω τους
4.Βρίσκουμε τις 2 εσωτερικές κλωστούλες και περνάμε την κλωστή όπως κάνουμε για το άριχτο.
5.Μένουμε με ένα πόντο στο βελονάκι,πάμε τώρα και βρίσκουμε τις 2 εξωτερικές κλωστούλες και κάνουμε το ίδιο με τις εσωτερικες.
6.Επαναλαμβάνουμε τα βήματα 4 και 5 και το κορδόνι μας προχωράει γυρνώντας ουσιαστικά γύρω γύρω.












Για μια τραβέρσα θα χρειαστείτε περίπου τα 50 μέτρα κορδόνι.Την κλωστή που τροφοδοτείται το κορδόνι σας δεν πρέπει να την έχετε πολύ σφιχτά γιατί έτσι γίνεται σφιχτό και το κορδόνι σας.
Κατόπιν διαλέγεται ένα σχέδιο για λασέ.Η αλήθεια είναι ότι είναι λίγο δύσκολο να βρείτε σχέδια για λασέ γιατί το έχουν για κέντημα με δυσκολία ενώ δεν είναι αυτή η αλήθεια.Πάντως αν θέλετε μπορώ να σας πώ που μπορείτε να βρείτε ή να σας δώσω αντίγραφα των δικών μου.
Αφού βρείτε σχέδιο ή το αποτυπώνεται σε ριζόχαρτο και αφού βάλετε χαρτί από κάτω συνήθως εφημερίδες που τρυπάνε εύκολα ή το αποτυπώνεται πάνω σε ύφασμα και τρυπώνεται πάνω στο σχέδιο το κορδόνι.Αφού ολοκληρώσετε το τρύπωμα  κάνετε στιλάκια και ενώνεται το κορδόνι.Επειτα σιδερώνετε το κορδόνι και το ξετρυπώνετε και είναι έτοιμη η τραβέρσα σας.Το κορδόνι εκτός από τραβέρσα μπορείτε να το χρησιμοποιησετε αντί δαντέλας.Ελπίζω να σας βοήθησα να καταλάβετε πώς γίνεται.
Καλή σας Επιτυχία.

Σχόλια

  1. Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!Καλώς σε βρήκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρόνια πολλά κι από εδώ. Δεν νομίζω να τα καταφέρω. Δεν το χω βρε παιδί μου με το βελονάκι. Και πόσο ζηλεύω......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την ίδια ακριβώς αίσθηση έχω κι εγώ: πως περνάει ο καιρός γρήγορα και δεν παίρνουμε χαμπάρι... Ευχαριστούμε για τις οδηγίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σου, Νάσια. Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη!!!
    Προσπάθησα αλλά δεν τα κατάφερα. Δεν αναφέρεις πότε (αν) γυρίζεις το πλεκτό. Επίσης οι φωτογραφίες είναι αρκετά θολές. Δεν ξαναπροσπαθείς, έστω και με πιο χοντρό νήμα; Αυτό που κατάλαβα είναι ότι τελικά αυτό που βλέπουμε είναι η ανάποδη, έχω δίκιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Niatta και Αληθώς Ανέστη.Το κορδόνι δεν έχει καλή και ανάποδη και γυρνάει συνέχεια γύρω γύρω σαν κορδέλα που την γυρνάς γύρω γύρω.Πάντα κάνεις μία τις εσωτερικές κλωστές και μία τις εξωτερικές οπότε σου στρίβει ούτως ή άλλως.Θα προσπαθήσω με πιο χονδρό νήμα και θα προσπαθήσω να βάλω πιο καθαρές φωτογραφίες ίσως δεν βοηθάει η μηχανή μου γιατι δεν σου κρύβω ότι προσπάθησα να τραβήξω και βίντεο αλλά δεν βγαίνει καθαρό.Θα ξαναπροσπαθήσω όμως και θα σας ενημερώσω.

      Διαγραφή
    2. Μακάρι Niatta μου να ήσουν κοντά να στο δείξω είναι εύκολο αρκεί να μπορέσεις να το δείς από κοντά.Θα προσπαθήσω τις επόμενες μέρες να ανεβάσω ένα βίντεο μήπως και μπορέσω να σε βοηθήσω.

      Διαγραφή
  5. Χριστός Ανέστη!!!
    Οι οδηγίες σου πολύ καλές αλλά δεν ξέρω αν μου φαίνονται έτσι επειδή ξέρω ήδη να το πλέκω και να το κεντάω! Νομίζω πως ένα βίντεο θα ήταν πιο χρήσιμο και μάλιστα το σκεφτόμουν και εγώ, μια και η Niatta μου το ζήτησε όπως και σ'εσένα!!! Πάντως η διαδικασία που ακολουθώ είναι η ίδια και φυσικά και το αποτέλεσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα,έχεις δίκιο μας φαίνεται εύκολο γιατί το ξέρουμε και δεν νιώθουμε πλέον την δυσκολία του αλλά η αλήθεια είναι ότι και εγώ είχα δυσκολευτεί πολύ να το μάθω σε σημείο που το είχα παρατήσει και μετά από καμιά δεκαριά χρόνια το ξαναπιασα στα χερια μου και τελικά το καταφερα και από τότε κόλλησα.Πάντως θα προσπαθήσω να ανεβάσω κάποιο βιντεάκι γιατί έτσι θα είναι πιο κατανοητό.

      Διαγραφή
  6. Χριστός Ανέστη! Ναι! Μπράβο! Ξέρεις, το είχα ξεκινήσει σε μια σχολή κεντήματος γιατί θα έκανα ένα καταπληκτικό λασέ που είχε στο πρόγραμμα να μας δείξει η δασκάλα, ξεκίνησα το κορδόνι αλλά έκλεισε η σχολή και μετά ξέρεις , το άφησα και....με άφησε και αυτό! ήταν αδύνατον να θυμηθώ πώς μου το έδειξε , πώς το έκανα...Τώρα μάλλον θυμήθηκα...Πολύ σευχαριστώ και η αλήθεια είναι πως ένα βιντεάκι θα βοηθούσε πολύ. Εγώ επειδή δεν τα καταφέρνω μ΄ αυτό είναι αλήθεια πως δεν μπορώ να επιμένω...
    Καλή συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !!!!ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ!!!ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ....ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ!!!!
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βεβαίως και μας βοήθησες! Το θέμα είναι πως έχω να πιάσω βελονάκι κάτι χρόνια και δεν ξέρω αν θα καταφέρω τίποτα.... Πάντως, το λασέ είναι φανταστικό εργόχειρο!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ευχαριστουμε πολυ για τις υπεροχες οδηγίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Heya i'm for the primary time here. I found this board and I find It really helpful & it helped me out a lot. I'm hopіng to ρrοvidе something bаck and aid others like yоu aided mе.
    Also visit my homepage - βαλίτσες ταξιδίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Εν τη γεννήση την Παρθενία εφύλαξας, εν την Κοιμήση σου το κόσμο ού κατέλειπες Θεοτόκε...

Κάτι για τις φθινοπωρινές δροσούλες!!!

Και επειδή η γιορτή κρατάει 40 μέρες....